august, 2019

Tu mergi la sala singur? 5 metode pentru a-ti gasi motivatia de a merge la sala pe cont propriu

Tu mergi singur la sala

Adeseori, observam cum clientii nostri isi fac abonament impreuna cu prietenii lor si sunt plini de motivatie, dar, din momentul in care prietenii lor abandoneaza sportul, renunta si ei, chiar daca ar avea conditia fizica si timpul necesar pentru a se antrena. Motivul cel mai des invocat este faptul ca le displace sa vina singuri la sala, nu sunt indeajuns de motivati pe cont propriu, se simt stanjeniti sau plictisiti sa isi faca antrenamentele de unii singuri.

Fii sincer cu tine, tu mergi singur la sala? Daca raspunsul este da, ne bucuram pentru tine, insa daca raspunsul este negativ, acest articol iti este dedicat! Pentru ca ne dorim sa imbratisezi practica mersului la sala indiferent de factorii externi, ti-am pregatit 5 metode pentru a-ti gasi motivatia de a merge la sala pe cont propriu:

  1. Aminteste-ti scopul final in tot ceea ce faci.

Atunci cand alegi constient si asumat sa te apuci de sala, inseamna ca ai un scop final, un obiectiv care este mai mare decat scuzele si care te-ar face foarte fericit daca l-ai indeplini. In general, nimeni nu se apuca de sala pentru ca se plictiseste acasa pe canapea, uitandu-se la ultimul episod din La Casa de Papel. Oamenii vor sa faca sport pentru ca vor sa isi schimbe viata: vor sa slabeasca, sa se tonfieze, sa creasca anumite grupe musculare, sa fie mai sanatosi, sa arate si sa se simta mai bine in propriul corp. Fiecare are un scop final pentru tot ceea ce face.

In primul rand, identifica care este acest scop maret care ti-ar schimba viata daca te-ai apuca serios de sala. El exista deja in mintea ta, a existat inca de cand ti-ai facut abonamentul! Apoi, aminteste-ti acest scop de fiecare data cand esti inclinat sa lipsesti de la antrenamente. Nu lasa factorii externi, cum ar fi faptul ca amicul tau, Ionel, nu vine azi la sala, sa iti taie elanul. Pastreaza-ti focusul atat de puternic pe ceea ce iti doresti incat singura optiune care ramane este sa muncesti pentru a materializa acel lucru!

  1. Fa-ti o lista de obiective fizice saptamanale si lunare.

Nu putem sublinia indeajuns importanta setarii de obiective fizice realiste si, totodata, provocatoare pentru fiecare saptamana si luna de antrenamente. Se spune ca atunci cand punem pe hartie ceea ce ne dorim, aceste lucruri vor deveni realitate cu mai multa usurinta. Noi suntem de acord doar pe jumatate, pentru ca cealalta jumatate inseamna extraordinar de multa munca, ambitie si perseverenta. Totusi, obiectivele saptamanale si lunare te ajuta fara dubii sa ajungi mai usor la indeplinirea scopului tau final, iti dau claritate si coerenta si sunt prezente mai mult decat un obiectiv aflat doar in minte. Obiectivele trebuie setate impreuna cu antrenorul tau personal si trebuie sa fie de tipul SMART (specifice, masurabile, accesibile, relevante si temporale).

Spre exemplu, un obiectiv lunar de acest tip pentru o persoana care doreste sa slabeasca ar putea suna astfel:

,,Azi este 31 august 2019 si ma simt foarte mandra pentru ca mi-am indeplinit obiectivul fizic lunar: am slabit 6 kg, de la 72 la 66 kg.” Aceste obiective te vor ajuta si motiva foarte mult atunci cand simti ca vrei sa lipsesti de la sala pentru ca trebuie sa mergi singur.

  1. Ia-ti un angajament fata de tine si oamenii din jurul tau.

Un alt lucru care ajuta foarte mult in pastrarea motivatiei atunci cand mergi pe cont propriu la sala este luarea de angajamente. Cel mai important angajament pe care il poti lua este cel fata de tine: fa-ti o promisiune sincera ca te vei tine de sala indiferent de ce se intampla in jurul tau si ca vei munci pentru a-ti indeplini obiectivele spre a-ti atinge scopul final. Mai apoi, iti poti lua si angajamente publice fata de persoane din viata ta pentru a fi constrans sa te tii de sala. Roaga un prieten apropiat sau pe cineva de la sala sa iti atraga atentia cand tragi chiulul sau gasesti scuze inacceptabile pentru  a lipsi de la antrenamente.

Vei vedea ca cu cat te iubesti si te respecti mai mult, cu atat vei dori sa iti respecti si angajamentul luat, caci atunci cand faci o promisiune, mai ales fata de propria persoana, este vital sa te tii de cuvant. Totodata, angajamentul luat fata de oamenii din viata ta va pune o presiune sociala buna asupra ta ce te va determina sa vii la sala, chiar si atunci cand prietenii tai nu o fac.

  1. Fii deschis fata de ceilalti la sala.

Da, poate ca suntem subiectivi cand spunem ca noi la sala ne simtim ca acasa, insa, sincer vorbind, daca esti deschis fata de oamenii din sala, este imposibil sa te simti singur la Let’s Move. Nu te mai agata cu disperare de familiar si confortabil. Iti spunem un mic secret: prietenii tai nu trebuie sa fie mereu cu tine. De aceea consideram ca nu e necesar sa vii mereu doar cu ei, caci si daca vii pe cont propriu, iti poti face prieteni aici, te poti simti de-al casei, poti interactiona si glumi cel putin cu antrenorii prezenti mereu in sala. Gandeste-te cat de tare e ca sunteti adunati intr-o camera atatia oameni cu valori comune, care aspira la un stil de viata sanatos #FamiliaLetsMove.

Asadar, nu te costa nimic sa fii pozitiv si deschis catre oameni noi. Si asa ii vezi aproape zilnic la antrenamente, cine stie poate chiar iti vei face niste prieteni de sala (#Buddy4Body)?!

  1. Intra intr-o stare meditativa atunci cand te antrenezi.

O ultima metoda pe care o recomandam este intrarea intr-o stare meditativa in timpul antrenamentului. De prea multe ori, mersul la sala cu prieteni devine o ora de caterinca, glume, barfe si discutii despre Insula Iubirii. That can be fun, dar puteti face asta si la un suc, la o terasa in oras. Alege sa transformi sportul intr-o meditatie, o oaza de liniste si calm in stresul cotidian, o curatenie de primavara a tuturor gandurilor si emotiillor negative adunate in debaraua sufletului peste zi. Pentru asta insa, ai nevoie sa vii singur si asumat la sala, doar tu si gandurile tale si sa faci sport cu toata fiinta ta – MIND, BODY, SPIRIT.

Te provocam sa incerci aceste 5 metode pentru a iesi din zona ta de confort si a merge la sala chiar si atunci cand iti este inconfortabil, cand esti singur, cand pur si simplu nu ai chef. Te asteptam la sala cu drag si plini de energie!

Meditatia prin sport la Let’s Move

meditatie la sala

Pentru ca multi dintre voi v-ati aratat curiosi dupa ultimul articol despre acest subiect, azi vorbim pe larg despre ce inseamna meditatia prin sport si cum poti atinge noi orizonturi de relaxare BODY / MIND / SPIRIT in timpul antrenamentelor fizice.

Este greu sa nu observi cat de bine si plin de viata te simti dupa ce mergi la sala. Paradoxal, poti veni la sala obosit si fara resurse pentru un antrenament, si, dupa 30-60 de minute de miscare, poti pleca plin de energie si stare de bine! Sportul „apasa” anumite butoane in creierul nostru, care elibereaza hormonii fericirii in organism – dopamina si serotonina. Din acest motiv, azi vorbim despre alte beneficii ale exercitiilor fizice: starea de pace si liniste pe care acestea le pot aduce.

Dar, in primul rand…

Ce este meditatia?

Meditatia reprezinta o tehnica remarcabila, folosita inca din vremuri stravechi de calugarii budisti, prin care lasi raul de ganduri din mintea ta sa curga, traiesti doar in momentul prezent si te cureti de toate gandurile si emotiile negative acumulate. Aceasta practica se bazeaza foarte mult pe controlul respiratiei si pe concentrarea exclusiva asupra corpului.

Beneficiile meditatiei sunt:

  • Marirea nivelului de concentrare
  • Imbunatatirea memoriei
  • Eliminarea depresiei si a dependentelor
  • Reducerea insomniilor
  • Cresterea creativitatii
  • Multe, multe altele.

3 metode de meditatie prin sport

Iata 3 metode prin care poti medita prin sport la Let’s Move:

  1. Yoga

Desigur, prima metoda nu putea fi altceva decat popularul antrenament de grup, Yoga! Printre beneficiile fizice ale acestui sport se numara cresterea flexibilitatii, imbunatatirea posturii, cresterea nivelului de energie si tonifierea corpului. Pe plan mental, yoga echilibreaza si calmeaza mintea, ajuta la dezvoltarea puterii de concentrare si profunzime a mintii si la controlul emotiilor.

  1. Dansul

O alta metoda este optarea pentru antrenamente de grup ce includ miscari de dans, cum este Zumba. La fel, prin concentrarea la muzica, ritm si coregrafie, iti poti relaxa mintea si gandurile. Zumba este un sport care foloseste o fuziune de dansuri latino si internationale, creand astfel un antrenament eficient, dinamic si captivant. Acesta combina energia si muzica ritmata, motivanta, cu miscari unice de dans care faciliteaza invatarea rapida si asigura buna dispozitie.

  1. Afirmatiile

Daca nu esti fan yoga, zumba sau oricare alt antrenament de grup si vii la sala exclusiv pentru cardio sau fitness, iti recomandam afirmatiile sau mantrele. Acestea sunt cuvinte pe care le repeti in mintea ta pentru a impregna noi idei si a intra intr-o stare meditativa. Poti folosi afirmatii ca: ,,Ma simt sanatos/a si plin/a de viata!”, ,,Sunt intr-o forma fizica fantastica!”, ,,Arat si ma simt din ce in ce mai bine!”. In primul rand, este foarte important sa te concentrezi doar pe exercitiile fizice pe care le faci si sa iti mentii focusul in momentul prezent.

  1. Alergatul

Pentru ca stim ca gusturile nu se discuta, iti propunem o activitate bonus, alergatul! Desi foarte multi nu sunt fanii alergatului, acesta are, pe langa o multime de beneficii pentru corp, si beneficii pentru minte si spirit.

Stii momentul acela cand alergi afara sau pe banda de alergat de la sala si ajungi in punctul in care simti ca nu mai poti continua? Daca depasesti acest moment vei observa ca, desi la inceput pare imposibil ca si cand nu ai mai avea nicio putere, de fapt corpul tau abia s-a incalzit. Starea in care intri dupa acel moment este adeseori una de meditatie, de relaxare a mintii, corpul a invatat miscarea si o va face mult mai natural. Devii focusat pe a-ti depasi limitele, traiesti doar in momentul prezent si nu mai ai timp sau energie sa te stresezi in legatura cu viitorul sau trecutul. Doar incearca si vei vedea pe pielea ta!

Acum stii cum sa accesezi o stare meditativa in timpul antrementelor fizice de la sala. Te asteptam sa incerci aceste metode data viitoare cand vii la Let’s Move!

Vino la antrenamentele noastre de pe stadion!

Pentru ca trecem prin renovari, ne ,,mutam” antrenamentele afara. Te asteptam pe stadionul ,,Emil Alexandrescu”:

  • 19 august, ora 20:00 – Team Workout cu Ioana Opait și Alexandra Craciun Trainer
  • 21 august, ora 19:00 – Circuit Training cu Iulian Turculet
  • 21 august, ora 20:00 – Kangoo Jumps cu Iulian.

Participarea este GRATUITA si se face pe baza de programare la receptia clubului pana la data de 15 august! Toata lumea este binevenita.

Ne gasesti inapoi la sala incepand cu 27 august.