aprilie, 2017

5 moduri de a fi motivat si perseverent cand mergi la sala

5 moduri de a fi motivat si perseverent cand mergi la sala - Let's move Iasi

Ai incercat sa te antrenezi constant, sa fii cat se poate de perseverent, insa deseori ai platit abonamentul la sala fara sa mergi de prea multe ori, sau ai renuntat dupa doar o luna? Ei bine, a sosit vremea sa lasi deoparte clasicele scuze in care invoci lipsa de timp sau pe cea a lipsei unui progres vizibil.

Scuzele nu ard calorii si nici nu te fac mai tonifiat sau mai atractiv. Nu uita ca toate marile reusite au nevoie de timp si de continuitate. Spunea cineva ca oamenii de succes fac in fiecare zi ceea ce oamenii normali fac doar din cand in cand. Sunt sigur ca si tu crezi asta, dar inca nu ai reusit sa gasesti acea putere interioara si acel gand care sa te motiveze sa continui si sa-ti depasesti limitele.

Si cum rabdarea e una din limitele pe care trebuie sa le depasesti, te invit in urmatoarele 4 minute sa faci un prim exercitiu de perseverenta si sa continui sa citesti aceste randuri. Vei gasi motive si trucuri care sa te determine sa continui si sa fii mai sarguincios.

1.       Gandirea e atu-ul care face diferenta

Fara indoiala ca toate lucrurile in viata pornesc de la atitudine si modul in care gandim sau abordam o problema. Esecurile si renuntarea prematura la o activitate apar cand gandirea e lipsita de impuls. Vointa si optimismul reprezinta motorul unei atitudini proactive si pozitive. Porneste-l, tureaza-l cat de tare poti si demareaza in tromba spre visurile si telurile tale. Nimeni nu te va putea opri!

2.       Fixeaza-ti un obiectiv rezonabil

Traseaza-ti un obiectiv pe termen mediu si lung si urmareste rezultatele. Nimic nu poate fi mai motivant decat un obiectiv clar cu termen precis. Fie ca vrei ca in 6 luni sa ai un abdomen de invidiat, sau vrei sa slabesti 10 kilograme in 4 luni, incepe prin a planifica asta si a urmari progresul in timp. Cu siguranta va aparea! Tine minte: rabdare, rabdare, rabdare si iar rabdare. Si cand ti se pare ca e gata, din nou… rabdare!

3.       Fa-ti un program de antrenament care sa-ti placa

Alcatuieste-ti un program pe care sa-l respecti si a carui rutina sa-ti faca placere. Consulta un instructor de fitness sau apeleaza la diferite bloguri sau reviste de specialitate. In functie de timpul pe care il ai la dispozitie, alege o ora jumatate sau 45 de minute pe zi pentru miscare. Tine-te de acest interval indiferent daca este dimineata la prima ora sau seara dupa serviciu.

4.       Alege-ti un partener mai motivat sau ia-ti instructor personal

Daca sunt zile in care simti ca nu ai niciun chef sa mergi la antrenament si nu poti pune in practica ce am spus mai sus, suna un prieten sau apeleaza la un instructor care sa te impulsioneze si sa te motiveze sa-ti faci antrenamentul. Acest lucru este demonstrat: incurajarile si ajutorul suplimentar pot reprezenta stimulentele de care ai nevoie pentru a te antrena.

5.       Priveste miscarea ca o modalitate de relaxare

Nu mai e un secret ca in timp ce corpul tau e in miscare si e antrenat constant secreta endorfine. Aceasta substanta e responsabila de producerea fericirii. Si cum fericirea e un tel la care ravnim toti, iata un motiv in plus de a iesi din zona de confort si de a nu renunta. Pe langa asta, dupa o zi extenuanta de munca, sau intr-o perioada mai delicata din viata ta, acesta poate fi un mod propice de a te deconecta de probleme si de a evada din cotidianul sufocant.

Sigur, acestea sunt doar cateva din multele repere pe care le poti lua in calcul. Nu exista o reteta perfecta care sa te determine sa iei atitudine si sa fii mai motivat. Nu uita ca totul porneste de la tine. Nu te gandi la imposibil. Intotdeauna un lucru pare imposibil, pana cand este facut. Fii disciplinat, riguros si impune-ti mereu sa te autodepasesti si sa progresezi : ,,Hard work and dedication!”